لیزر و رویش موی صورت بانوان

 در بلاگ

لیزر و رویش موی صورت بانوان:

خب بریم در مورد یک مشکل بسیار آزار دهنده صحبت کنیم و اون هم پیدا شدن سر و کله موهای مزاحم صورت که خیلی هم مهمون های سمجی هستند و بعضی هاشون دیگه حکم صاحبخونه رو دارن.

خب  هیرسوتیسم اسم عارضه ای هست که باعث رویش مو های مزاحم و به قول خودمون سیریش میشه دیگه راجع به عوارض روحی روانیش براتون نگم که خودتون در جریان هستید.

اصولا موهای یک خانم به صورت عادی باید نازک و کم رنگ باشه ولی وقتی این موها حالت قطور و سیاه رنگ پیدا کنه و شبیه به ریش صورت آقایون بشه و رشد زیادی داشته باشه باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید،البته  در نظر داشته باشید بعضی مواقع این موها در نواحی مانند دور سینه یا ناف اطراف شکم یا روی بازوها یا داخل کشاله ران هم می تونن ظاهر بشن.

عامل اصلی هیرسوتیسم عامل اندروژن هست دلیل ایجادش رو باید در غدد کلیوی، تخمدان ها و هیپوفیز جستجو کرد.

سایر عوارض هیرسوتیسم مردونه شدن صدای خانم ها، اکنه های شدید مقاوم به درمان ،ریزش مو با الگوی مردونه و جلوی سر،کبودی بدون ضربه و تروما،ترشح شیر از پستان خانم های مجرد یا بدون سابقه بارداری ازدیاد چربی خون و کلسترول و ضخیم و تیره شدن پوست در ناحیه هایی مثل ارنج زیر بغل کشاله ران و یک سری قسمت های دیگه بدن میشه،بعضی وقتا هم باعث چاقی در پهلوها میشه،در کل تا حدودی تغییراتی ایجاد می کنه که تا حدودی بدن به سمت فرم مردانه حرکت می  کنه.

خلاصه که اگه موارد مشابه رو دیدید باید به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا با یک سری آزمایش روند درمان شما رو شروع کنه.

خیلی از شما شاکی از موهای روی صورت هستید و تاکید دارید شیوه های مختلف رو انجام دادین ولی نتیجه نگرفتید پس شما احیانا نیاز به بیش از یک درمان دارید.

در کنار دارو لیزر یک درمان بسیار موثر هست به شرط انتخاب درجه مناسب عملکرد مناسب دستگاه و نظارت پزشک.

البته ما در مورد موهای نازک و کرکی استفاده از لیزر رو برای صورت توصیه نمی کنیم ترجیح میدیم در مواردی که نیاز ضروری وجود داره لیزر رو برای موهای صورت تجویز کنیم.

یک نکته رو هم در نظر بگیرید لیزر هم یک درمان پزشکی هست و بعضی مواقع ممکنه تاثیرش رو افراد مختلف متفاوت باشه پس تا چند جلسه جایی رفتین جواب مناسب نگرفتین فوری اموات طرف رو مورد عنایت قرار ندید ما حتی مراجع دو قلو داشتیم که در جلسات متفاوت نتیجه مناسب رو گرفتن، البته گول تبلیغات بی مورد تاکید نتجه گیری قطعی و تضمینی و از این دست رو نخورید متاسفانه خیلی از مراکز لیزر بدون نظارت پزشک کار می کنن و یا برای سود بیشتر ادعاهای عجیب غریبی مطرح می کنند و یا یک دستگاه لیزر خیلی ساده رو جای جدیدترین تکنولوژی لیزر روز دنیا معرفی می کنن.

نوشته های اخیر
0