عوارض لیزر موهای زائد

امروزه لیزر موهای زائد یکی از درمان های کاربردی و بسیار موثر جهت حذف موهای زائد  در سراسر دنیا می باشد، که با توجه به فراگیر شدن آن شایعات مختلفی پیرامون آن مطرح می شود، در این مطلب سعی می کنیم به صورت کلی به نکات مطرح شده در مورد عوارض لیزر موهای زائد بپردازیم.

عوارض لیزر موهای زائد

تاییدیه FDA

خوب بهتر که این مطلب رو  با معرفی ارگان  FDA امریکا شروع کنیم، FDA  بالاترین نهاد تعیین سلامت دارو و تجهیزات پزشکی هست که در کشور امریکا مستقر هست،  معمولا یک دارو یا یک دستگاه یک پروسه چندین ساله رو طی می کنه تا بتونه استاندارد FDA رو کسب کنه،البته که خیلی از داروها و دستگاه های پزشکی بعد از سالها هنوز نتواستنه اند که تاییدیه های لازم FDA  رو کسب کنند

خوب این توضیح رو دادیم خدمتتون که بدونین دستگاه هایی لیزر که تاییدیه FDA دارند در صورت استاده صحیح هیچ گونه عوارضی برای انسان ندارند، البته تعداد سازنده های کمی در دنیا هستند که دستگاه لیزرشون دارای تاییدیه FDA  هستند پس توجه کنید که سعی کنید به مراکزی مراجعه کنید که دستگاه هایی با تاییدیه FDA رو استفاده می کنند.

اشتباه گرفتن لیزر با تشعشعات مخرب FDA

بسیاری از افراد لیزر را با پرتوهای مضر رادیولوژی یا تشعشعات رادیو اکتیو اشتباه می گیرند، در صورت که لیزر تنها از جنس نور و تشکیل شده از فوتون ها می باشد، که جذب رنگ دانه های موهای سیاه شده،و باعث حذف فولیکول های مو می شود و هیچ آسیبی به سایر بخش های پوست و بدن نخواهند زد.

آیا لیزر مو های زائد باعث نازایی و یا اسیب به تخمدان ها می شود 

یکی از شایعه های بی اساس در مورد لیزر آسیب به تخمدان و یا سایر قسمت های بدن می باشد در سراسر دنیا حتی یک مقاله و یا گزارش در مورد آسیب به تخمدان گزارش نشده است  برای پاسخ به این سوال بهتر است به شکل زیر توجه نمایید.

در شکل روبرو مشاهده می کنید که عمق نفوذ لیزر بسیار کم بوده،و هرگز وارد بافت ها و عروق بعد از پوست نخواهد شد و هرگز امکان اسیب رسیدن از طریق انرژی لیزر به سایر نواحی بدن وجود نخواهد داشت.

اسیب دیدن پوست در صورت افتاب گرفتگی و استفاده از سولاریوم:

در صورتی که به تازگی افتاب گرفته اید یا از سولاریوم استفاده کرده اید، استفاده از لیزر را فراموش کنید،پوست هایی که در معرض افتاب و یا اشعه سولاریوم قرار گرفته اند به شدت مستعد اسیب می باشند، و بیان تبلیغاتی مانند انجام لیزر حتی برای پوست های افتاب گرفته یا سولار رفته بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند، زیرا در این حالت پوست هم به شدت دچار خشکی می باشد و هم به دلیل وجود رنگ دانه و تیرگی پوست سطح زیادی از انرژی لیزر جذب پوست شده و احتمال سوختگی بسیار بالا می باشد.

امکان بروز عارضه در صورت مصرف برخی داروها:

استفاده همزمان از بعضی داروها مانند راکوتان که امکان ایجاد خشکی پوست یا بروز برخی حساسیت ها را امکان پذیر می کنند، انجام همزمان لیزر می تواند باعث بروز برخی اسیب های پوستی بشود پس بهتر است در صورتی که به دلیل بیماری به طور  همزمان از داروهای خاصی استفاده می کنید، حتما پیش از انجام لیزر مراتب را به پزشک خود اطلاع دهید.

0