تزریق ژل و بوتاکس:

حتما برای شما اتفاق افتاده که تصمیم گرفته اید تغییرات کوچکی در ظاهر خود ایجاد کنید و و ظاهر زیباتری پیدا کنید.
در اینصورت اولین واژگانی که به ذهن شما می رسد تزریق ژل و بوتاکس می باشد،در این زمان شما با سوالاتی در ذهن خود روبرو می شوید و ممکن است با شنیده هایی که از اطرافیان و اطلاعاتی که پیش از این داشته اید در انجام این تغییرات دچار تردید شوید.
سعی می کنیم تا حدودی شما را نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب یاری کنیم و پاسخ سولاتی مانند این که ایا تزریق ژل و بوتاکس عوارض دارد؟یا این که چگونه ژل و بوتاکس مناسب انتخاب کنیم،یا این که چه میزان تزریق مناسب چهره شما می باشد را برای ذهن شما روشن کنیم.

آیا تزریق ژل و یا بوتاکس عوارض دارد؟

برای پاسخ به این سوال لازم‌ است شما را با ارگان و یا مهمترین سازمان استاندارد دارو و تجهیزات پزشکی به نام FDA مستقر در امریکا اشنا کنیم،نقش اصلی این ارگان نظارت بر عملکرد دارو و تجهیزات پزشکی ساخته شده می باشد و تایید یک دارو یا یک دستگاه پزشکی بعضا نیاز به بررسی چندساله این نهاد دارند،چرا که FDA در طول چند سال عملکرد دارو و یا تجهیز را بررسی کرده و تاثیرات را در یک بازه زمانی طولانی، بر روی سلامت افراد بررسی می کند و در صورت گذراند استانداردهای سختگیرانه FDA سازنده دارو و یا تجهیزات پزشکی مجاز به نصب و یا اعلان تاییدیه FDA خواهند بود.
اما در مورد ژل بوتاکس نیز تولید کنندگان مختلفی در دنیا توانسته اند تایید سلامت را از FDA دریافت نمایند و این ارگان بعد از بررسی طولانی مدت تاییدیه را برای شرکت های معتبر تولید کننده ژل و بوتاکس صادر کرده است.
در کشور ما نیز سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان وظیفه تایید برندهای معتبر ژل و بوتاکس را دارند،پس در نگاه اول انتخاب برندهای دارای تاییدیه FDA و وزارت بهداشت قدم اول در راستای حفظ سلامت و تضمین ژل و یا بوتاکس انتخابی شما می باشد.

ژل و بوتاکس از چه موادی تشکیل شده اند؟ آیا دارای تاثیرات دائمی می باشند،و سوالاتی از این دست،برای پاسخ به این سوالات ما را همراهی کنید:
خوب پاسخ به این سوالات را از بوتاکس شروع می کنیم،بوتاکس در واقع از ماده ای به نام بتولونیوم تشکیل شده و تزریق این ماده سبب ریلکس شدن عضلات و پیشگیری از ایجاد چین چروک یا کم کردن عمق چین و چروک ایجاد شده در صورت می باشد،ماندگاری این ماده بین چهار ماه تا شش ماه می باشد و بعد از این دوره اصطلاحا نیاز به ترمیم یا تزریق مجدد می باشد. جهت توضیحات بیشتر شما را به تماشای این ویدیو و توضیحات خانم دکتر رعایایی دعوت می کنیم.

تزریق ژل یا فیلر:

خب در ابتدا از مواد تشکیل دهنده ژل های زیبایی شروع کنیم، این ژل ها از ماده ای به نام اسید هیالورونیک تشکیل شده که در بدن خود انسان تولید می شود،به همین دلیل عارضه خاصی برای بدن نداشته و به مرور زمان جذب بدن می شود،تولید کنندکان ژل های معتبر برای هر ناحیه از صورت،مانند لب خط خنده یا زیر چشم ژل مخصوص با فرمول و نام تجاری جداگانه عرضه می کنند که به پزشک با توجه به نقطه مورد تزریق ژل مناسب را انتخاب و تزریق می کند.

چه میزان ژل یا چند سی سی ژل تزریق کنیم؟

توصیه پزشکان ما حفظ ظاهر طبیعی چهره اشخاص با تغییزات معقول و بر اساس زیبایی شناسی می باشد،توصیه ما معمولا در مراجعه اول تزریق متعادل و بر اساس حداقل نیاز افرا می باشد تا هم از اسیب به بافت ها جلوگیری شود،ظاهر طبیعی شخص حفظ شود و پس از اصطلاحا جا افتادن و جذب اب توسط ژل های تزریقی، در صورتی که فرد نیاز به تغییرات بیشتری احساس کند،در جلسات ترمیم نسبت به تزریق مجدد اقدام می گردد. البته میزان دقیق ژل تزریق عمدتا می بایست به پزشک سپرده شود تا با توجه به مهارت و شناخت اناتومی و بافت هر ناحیه و نوع ژل انتخابی میزان نسبی ژل مناسب را انتخاب نماید.
البته در مواردی مانند ژل لب و یا زاویه سازی صورت نظر مراجعین در مورد میزان تغییرات لحاظ شده و پزشک نوع تزریق و فرم دهی رادبر اساس سلیقه مراجعین انجام می دهد.
البته در نقاطی مانند زیر چشم با توجه به حساسیت بافت ها و عروق این ناحیه پزشکان ما تزریق این ناحیه را با دقت و وسواس بیشتری دنبال کرده،ژل های پیشنهادی تنها از دو یا سه تولید کننده معتبر اروپایی انتخاب شده و از تزریق ژل در حجم های زیاد اجتناب می گردد.

میزان ماندگاری ژل ها نیز بسته به میزان تولید انزیم هیالاز در بدن افراد و نوع برند ژل یا فیلر انتخابی و نقطه تزریق ژل متفاوت می باشد.

0